Stijlicoon Minnie Mouse krijgt eigen mode must haves

In september staat bij Disney één van de meest geliefde culturele iconen centraal: Minnie Mouse. Een aantal internationale ontwerpers heeft zich laten inspireren door haar unieke en onderscheidende stijl en heeft diverse kledingstukken en accessoires ontworpen: de ‘Minnie Mouse Must Haves’. Deze worden onthuld op de London Fashion Week en worden in samenwerking met eBay geveild om de BFC/Bazaar Fashion Arts Foundation te steunen.

Jonge meisjes ervaren mode vaak voor het eerst met Minnie Mouse, haar inspirerend personage verscheen voor het eerst in 1928 als het liefje van Mickey Mouse. De tijdloze schoonheid van Minnie Mouse wordt gevierd met gerenommeerde ontwerpers zoals Michael van der Ham, Giles, Richard Nicoll, Lulu Guinness, Katie Hillier, Tatty Devine, Bunney, Husam el Odeh in samenwerking met Luke Hersheson, Terry de Havilland en Piers Atkinson. Deze groep designers interpreteert op een creatieve manier Minnie’s kenmerken zoals haar strik en kenmerkende polka dots. Een buitengewone samenwerking met Meadham Kirchhoff wordt ook onthuld in hun Spring/Summer 2013 show.

De ‘Minnie Mouse Must Haves’ worden tentoongesteld aan de internationale kopers en media die aanwezig zijn tijdens de London Fashion Week. Daarnaast werkt Disney samen met invloedrijke bloggers en schoonheidsmerken om Minnie Mouse haar stijl nog meer te benadrukken.

Na de tentoonstelling wordt elke ‘Minnie Mouse Must Have’ aangeboden in een exclusieve veiling op het eBay for Charity programma. Zo krijgen mode-en Disneyfans de kans om een unieke one-off Minnie Mouse-geïnspireerde creatie te bezitten. De opbrengst van de veiling doneert Disney aan BFC/Bazaar Fashion Arts Foundation, een initatief van de Britse Fashion Council die de relatie tussen de creatieve industrieën probeert te voeden en de reputatie van Londen voor mode-innovatie probeert te onderhouden.

“Minnie Mouse en haar unieke stijl blijven fans uit de hele wereld inspireren. We zijn erg blij om met visionaire designers samen te werken om deze unieke stukken te creeëren. Minnie Mouse haar iconisch silhouette en haar kenmerkende strikken en polka dots blijven hip en gaan de modetrends voorbij. Ze is nog steeds even relevant en belangrijk als op de eerste dag dat ze in de modewereld verscheen”, zegt Marc Low, vice president van Fashion and Home bij The Walt Disney Company EMEA. “London Fashion Week is de perfecte gelegenheid voor Disney, een van de grootste kledingmerken wereldwijd, om een spotlight op Minnie Mouse te zetten.”

Lees ook:Stijlicoon Minnie Mouse schittert op de cover van LOVE
Lees ook:Minnie Mouse is aangerand!
Lees ook:Tijdschrift voor vriendinnen uit Duckstad: Minnie en Katrien
Lees ook:Beverly-Anne krijgt eigen 100%-boek
Lees ook:Nicki Minaj krijgt eigen OPI nagellak collectie

1 Reacties // Reageer

One thought on “Stijlicoon Minnie Mouse krijgt eigen mode must haves

  1. julia

    Mickey en minnie mouse blijven terugkomen in de fashion… kom eens kijken op mijn Guess horloges blog xx

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>