Recensie: Mooier fit, Women’s Health

We leven in een tijd waar iedereen fit wil zijn en gezond wil eten. En waarin zondigen een keer per week mag. Maar niks is toch lekkerder dan gewoon kunnen eten wat je hartje begeert. Omdat dat niet voor iedereen is weggelegd is er nu het boek Mooier fit, van Women’s Health. Een 6-wekenplan boordevol oefeningen en heerlijke recepten.

Michele Promaulayko, hoofdredacteur van de Women’s Health in Amerika heeft samen met Maura Rhodes, freelance journaliste dit boek geschreven. Het telt wel 317 bladzijden.

Zodra je de eerste bladzijde openslaat staat er een spreuk die eigenlijk iedere vrouw zou moeten onthouden. ‘Dit boek is voor iedere vrouw die zich ooit onzeker heeft gevoeld in de kleedkamer, slaapkamer of elders. Jij bent het waard om trots te zijn op je lijf en wie je bent, met of zonder kleren.’

Het boek bestaat uit 9 verschillende hoofdstukken. Het begint met een algemene intro en daarnaast wordt er veel informatie verteld over gezonde voeding, hoe je jouw houding kunt verbeteren, verzorgingstips (dus niet alleen maar voeding), een 6-wekenmenu en talloze oefeningen. Er wordt duidelijk verteld welke voedingsmiddelen goed zijn als je wilt beginnen met gezonder eten. Ook staan er hulpmiddelen in om beter te trainen en hoe je jouw huid en lichaam het beste kunt verzorgen.

De foto’s zijn heel duidelijk en er staan verschillende mooie vrouwen op. Bij elke hoofdstuk staat er een foto bij die uitstraalt waar het hoofdstuk overgaat. Sexy foto’s maar wel allemaal mooi sexy, so no worries ladies.

Na een hele duidelijke intro kom je bij de weekmenu’s uit. Hier staat een 6-wekenplan in met voor elke dag een ander menu. Bestaande uit ontbijt, snack, lunch, post-work-out snack en diner. Ja het is niet alleen maar een boek met recepten en een weekmenu, nee er staan super veel oefeningen in die je ook moet doen om gezond te zijn en te blijven. Alle recepten zijn heel makkelijk om te maken en je hebt geen dure superfoods of ingrediënten nodig. Gewoon basis ingrediënten  waarmee je de lekkerste recepten kunt maken. Na de weekmenu’s kom je bij de oefeningen. De eerste pagina’s bestaan uit een warming-up en daarna worden alle aspecten van je lichaam behandeld. Je kunt de oefeningen thuis, maar ook zeker in de sportschool doen. Voor veel oefeningen heb je namelijk geen hulpmiddelen nodig. En als je die wel nodig hebt zijn het over het algemeen een bal, gewichten en een yoga mat. Easy peasy toch? Ook wordt er gesproken over sport BH’s, beauty, jouw huid en hoe jouw vriend je kan helpen om het vol te houden.

Het is een super fijn boek, boordevol tips, oefeningen en gezonde recepten. Erg fijn in gebruik en heel makkelijk om door te lezen. Dit komt omdat het makkelijk geschreven is zonder teveel moeilijke woorden. Veel oefeningen met voorbeelden zodat je weet wat je moet doen en ook bij de weekmenu’s staan sommige recepten afgebeeld. Ideaal voor alle meiden die gezonder willen leven.

Foto’s uit het boek.