Sporten gedurende de dag

Je bijbaantje, school, vriendinnen, vriendje en dan ook nog sporten. Vaak schiet dit er bij in terwijl het juist zo belangrijk voor je is. Want juist door te sporten krijg je weer energie en voel je je vaak ook een stuk beter. En sporten hoeft helemaal niet zoveel tijd in beslag te nemen. Hieronder de beste tips op een rijtje om toch aan die dertig minuten per dag te komen.

 

Kantoor?
Werk je de hele dag achter een bureau? Doe dan ondertussen buikspieroefeningen. Dit lijkt misschien niet effectief maar als je elke keer setjes van drie herhaalt dan train je daadwerkelijk jouw spieren. Als je dit vijf dagen per week doet dan komen ze zo tevoorschijn. Ga zitten op een stoel, trek je buik in en je benen op. Trek constant je benen naar boven en span je buikspieren aan. Je zult de spieren aan de onderkant voelen branden. Herhaal dit 3 in setjes van 15.

Lift? No way!
Neem de trap. Niks is beter voor je dan traplopen. Je traint er niet alleen je bilspieren mee maar ook je bovenbeen spieren. Daarnaast krijg je er ook meer energie van. Laat die lift dus voor wat het is en loop een keertje extra op en neer. Je zult zien dat je er op den duur geen moeite meer mee hebt.


Hardloop date
Soms is het zo fijn om even bij te kletsen met een vriendin. Doe dit terwijl je samen een rondje fietst op hardloopt. Eindig in een leuk café en drink samen een drankje. Zo heb je toch tijd voor je vriendinnen en om te sporten.

Tussendoor
‘s avonds, ‘s ochtends en misschien ook wel ‘s middags poetst je als het goed is 2 minuten je tanden. Dit kan soms zo saai zijn. In de tijd dat je aan het poetsen bent kun je daarom best wel wat oefeningen doen. Wat dacht je van squatten tijdens het tandenpoetsen of kammen van je haren. Of als je aan het wachten bent totdat je broodje klaar is in de oven of je theewater eindelijk kookt. Allemaal momenten waarop je snel toch even oefeningen kunt doen. Je benen zullen er blij mee zijn.

Thuis
De herfst komt eraan dus dan is het niet fijn om altijd buiten hard te lopen. Ga daarom lekker in je kamer aan de slag.  Train je armen door andersom op de rand van het bed te leunen en constant naar beneden te gaan, zo train je jouw biceps. Leg je benen op de bedrand en ga zelf op de grond liggen, kom steeds omhoog en train je buikspieren. Doe dit een half uurtje en je spieren hebben toch weer een boost gehad.

 

Lees ook:Te druk en hoge kosten sportschool staan sporten in de weg
Lees ook:Citaat van de dag
Lees ook:Citaat van de dag: Coco Chanel
Lees ook:Laatste dag One Direction Pop-up store in Utrecht
Lees ook:Highlights voor een dag of nacht met Alterna

1 Reacties // Reageer

One thought on “Sporten gedurende de dag

  1. natalie

    Dit is wat ik nodig heb! Dank

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>