Marc Jacobs maakt flesjes Coca-Cola light weer hip

In de afgelopen weken had Coca-Cola light de eer om de samenwerking met Marc Jacobs aan te kondigen en zijn de designs op de Coca-Cola light 33CL blikjes en de labels van de 1,5 liter flessen bekend gemaakt. Om deze collectie compleet te maken, heeft de Creative Director de Coca-Cola light ‘Sparkling Together with Marc Jacobs’ limited edition aluminium flesjes onthuld in Londen.

De flesjes zijn voorzien van de designs van Marc Jacobs die het stijlvolle en opgewekte karakter van beide iconen verenigen. De Coca-Cola light flesjes zijn in Nederland los of in een speciale limited edition Marc Jacobs ‘Sparkling Together’ collector’s box verkrijgbaar bij de Bijenkorf.

Geïnspireerd op de drie decennia van Coca-Cola light zijn de designs gebaseerd zijn op de ontwikkeling van vrouwen in de jaren ‘80, ‘90, en de zero’s, met een grappige twist – precies volgens de zo kenmerkende stijl van Jacobs.

‘I Heart ‘80s’ symboliseert de opkomst van de vrouw in al haar jaren ’80 glorie. Marc Jacobs vangt haar in een tijdloze en klassieke stijl, met een krachtige rebelse lijn, waaruit ook Marcs liefde voor theater blijkt. De vlinderdas en de Broadway-spotlights die in het design zijn verwerkt, verwijzen ook naar de spectaculaire lancering van Coca-Cola light op Radio City NYC, waar ‘s werelds eerste light frisdrank in 1982 haar debuut maakte in Amerika.

Het ‘I Heart ‘90s’-design is een dynamische herinterpretatie van dit decennium en staat symbool voor de extravagante houding van een tijdperk waarin mode, muziek en kunst samenkwamen in een glamoureuze verkenning van op-en-top vrouwelijkheid en een gewaagde houding. Marcs signatuur in de vorm van een zwaluwmotief voegt een romantisch element toe aan het design dat voorzien is van iconische modeaccessoires uit de jaren ‘90, waaronder de grote slappe vilthoed en de gekoesterde stilettohak.

Het ‘I Heart ‘00s’-design is een speelse en lichtzinnige illustratie van het sportief-coole decennium en omvat humor, sexyness en energie. Het silhouet is rechtstreeks geïnspireerd op de Spring / Summer 2013- collectie van Marc Jacobs en is voorzien van zijn signatuur rode polkadotmotief – een herinnering aan zijn vroegere collecties. De strepen en geometrische patronen in het ontwerp dragen ook bij aan de jeugdige uitstraling en de eclectische mix van inspiraties die mode in het eerste decennium van de 21e eeuw zo divers maakt.

Lees ook:Vijftig nieuwe namen Coca Cola en speciale store!
Lees ook:Win: Marc Jacobs Daisy Dream fiets
Lees ook:Aan dit geurtje blijf je ruiken: Honey – Marc Jacobs
Lees ook:Marc Jacobs’ parfumring
Lees ook:Daisy dream Marc Jacobs fiets

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>